CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, November 4, 2013

Dugaan Mengandung- 32 weeks


Dugaan Mengandung

Ya Allah, mmg ptt syurga di bawah telapak kaki ibu
sbbnye ibu kite da bnyk berkorban since kite mengandung lagi..
time 32 week ak kene msk ward.
sbbnye ak kene ligament cramp, x boley berjalan, x boley gerakkn kaki
sedih sgt time tue..
masuk ward pun x de ubat..doktor just bg pain killer bg kurangkan skit
citernye cmnie, aku nie berjalan dala laju x macm org ngandung
hari tue plak turun tngga umah agak laju 
ape lgi slps tue rase skt la sgt bile jaln
mcm ade slh urat la..tapi aku thnkn lagi
g lagi kerja..
last2 bile blk kerja ak lgsg x ley jalan, berdiri dan gerakkn kaki
bunyi cm serius kn? sktnye teramat sgt
banyangkan bile jalan or gerak skt sgt2
so mlm tue suami decide bwk g hospital pantai cheras, sbb da biase dgn gynae kt situ
monthly check up pun kt situ..
n ble msk jer hospital suami ak suh drg tlk ak dgn wheelchair since ak x ley gerak kn
so drg tnye bp mggu da..ak dlm skt2 gagahkn la ckp 32 weeks
so drg trus tlk ak kt Labour Room..drg tkt ak da nk beranak
ak pun terkejut la.. dlm skt2 ak smpt ckp lg..sy bkn nk beranak
sy skt bile nk jln je..cramp kt bhgn pinggang dan ke bawah
drg ckp x pe drg nk cek je dulu..
nasib x seluk nk tgk jln..hehhe
drg just cek ctg je..tgk baby sume..
baby sihat sgt2 time 32 weeks berat die 2.1 kg
sume org x caye sbb perut aku nmpk kecik je..hehehe
n aku kene amitted kt wad..
msk ward 2 hri n blk,,tp time kuar tue still x ley jln lg
last2 mak decide bwk g urut..
bile 3 hari urut bhgn pggang n kaki kebwh..
Alhamdullilah da ley jln skit2
tapi time urut tue tersgtla skt..siap ak nangis lg 
tukang urut ckp urt2 ak sume tegang..ade yg tersalah urt tue yg menyebabkn ak skt ble jln..

Ya allah bygkn 5 hri ak x ley jln..n bergantung pada wheelchair
n Kalo nk g toilet kene gune wheelchair..
time tue rase down sgt2...rase nk suh dktr operate je..rase nk beranak time tue je
last2 bile pk balik mungkin tuhan da aturkan yg terbaik untuk aku
nasib ade suami yg amt memahami..die pun amek cuti jage ak kt uma..
die pakaikn baju kt aku, tlg bwk ak g toilet, tlg angkat aku..
baru nmpk die cm syg aku lbh skit..hehehe..kalo x main game je.huhu




Harap2 sume dugaan yang Allah berikan nie ade hikmahnye
skt nie x seberapa lgi kn..skt nk bersalin tue lagila kn
YA Allah time ak tls nie ak da 34 Weeks
x sbr nk tggu baby kuar
Doakan sumenye selamat 
Bila baby da bsr jd anak yg baik, yg cerdik yang taat pada ibu bapa ok
* Pengajaran :take note mummy yg diluar sane..
jgn angkt berat, jgn jln laju2, turun tngga elok2 bile perut kite da besar ok..kene extra berhati2 skit